söndag 7 oktober 2012

Endless candles...

Den här tiden på året vill man ju bara tända hur många mysljus som helst, eller hur? Jag är dock orolig för att någon ska glömma att släcka. Så i rum och utrymmen man inte har överblick över tycker jag man kan tända alternativa ljus...
 Fick i somras en jättebra present... Endless candles! Jättebra typ "blockljus" som är batteridrivna. Man ställer in dem när de ska tändas och sen finns möjlighet att välja om de ska vara tända 4 eller 8 timmar. De lyser verkligen som om de vore riktiga stearinljus. T o m så naturtroget så våra grannar för ett tag sen hade varit oroliga för att vi glömt att släcka ljusen. Känns dock väldigt skönt med grannar som bryr sig och har lite koll på oss och vårt hus. :-)
 http://www.endlesscandles.com/index-se.html
Inomhus har jag också några lyktor med ljusslingor i som jag tycker blir mysigt ljus av.

Tänd ljus och ha en mysig höst! 
Kram Anna

7 kommentarer:

Enelid vitt och lantligt! sa...

Mysiga bilder.
Jag har kikat på sådana ljus men visste inte att dom går att ställa in när dom ska tändas.
Ha en härlig måndag.
Kram Carita

♥ Carina ♥ sa...

Vad smart att man till och med kan ställa in tiden :)
Kram

Marie maräng sa...

Så bra att det finns såna som man kan ställa in tiden på!

Jag har köpt blockljus med skymningssensor som jag har både på gravarna och ute hemma.

Ha en fin start på veckan!
Kram Marie

A House With A View sa...

Men vilken fiffig idé!! Låter ju toppen!! Jag är också orolig över ljusen här hemma så sådana blockljus skulle ju vara kanon. Fina och stämningsfulla bilder!!

Tusen tack också för värmande kommentar hos mig:)

Kraaaaaaaaaam aka

Mikaela. Ensamstående renoverande 2barnsmamma sa...

Tittar in och beundrar ert fina 20talshus! Och vilket jobb ni har gjort!

Sitter själv i renoveringsträsket av ett 20talshus, riktigt roligt är det :) Dock har jag inte kommit så värst långt då jag tog över det i våras :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!
//Mikaela

Marie maräng sa...

Tittar bara in för att skicka en liten hälsning. Hoppas allt är bra med dig.

Kram Marie

Hanna sa...

fin lykta.
Ha en fin kväll.

Hanna