tisdag 27 juli 2010

Verandadörrar/pardörrar


Vi har letat en tag efter en gammal pardörr till vårt verandaprojekt. Den här hittade jag på blocket och den såldes på plats för att monteras ner av köparen. Den satt i ett hus från 1910-talet i Vrena. Min sambo Bengt utrustad med tigersåg, kofot och mycket muskler fick loss karmen hel! ...trots kraftiga handsmidda spik mm. Det är dubbla pardörrar som är i mycket bra skick. Jag vet ännu inte riktigt hur jag ska måla den. Helvit eller vad tycker ni?

1 kommentar:

Jane sa...

Hej Anna,
Såg att du hade Atmosphere/Ingrid med i din blogglista. Hennes butik ligger inte långt ifrån mig - ett stenkast från Linnégatan i närheten av Linnéplatsen. En del av sortimentet finns även i butiken Alvhem på Olivedalsgatan som inriktar sig på homestyling och bostadsmäkleri. Butiken på Rosengatan är bara öppen på helger. Jag var inne och handlade en jättefin linnekudde på Alvhem för två ceckor sedan. Säg till när du kommer till Göteborg så kan vi planera in ett besök i hennes butik. Det är ett härligt/charmigt kaos i denna butik som du bara måste se! Hittar man inget just då kan man prata inredning och ta för sig av kaffe och mandelskorpor - ett mysigt stopp på söndagspromenaden.